Els models de classes, des de les realitats observades i practicades , es basen en:
1. Documents de centre i línia pedagògica establerta.
2. Lideratge de l'equip directiu i apostes per la innovació com a camí cap a la transformació..
3. Professorat amb que es compta, preparat per entendre les TIC a nivell metodològic aplicades a la llengua en aquest cas. Formació i autoformacio.
4. Infraestructures.
5. Olfacte per descobrir i aplicar noves eines, tendències i pràctiques des de la reflexió.
6. Implicació global des del convenciment personal, amb resultats evidents.
- Intents i a vegades.
- Quan no queda més remei.
- Professorat més llençat.
- Amb alguns aparells i segons en quins moments.
- Encara hi ha por i zones de confort.
- Conviuen el paper i el món digital.
- Resistències diverses.
- Permissivitat d'aparells amb normatives més o menys estrictes.
- Hi ha apostes i avenços.
- L'alumnat ajuda al seu impuls.
- Hi ha pràctiques motivadores.
- Nomès es parla d'elles per innovar, afavorir experiències i aprofitar-se dels seus avantatges.
- Formen part del dia a dia tant que són invisibles.
- Sempre pot haver algunes resistències.
- Integrades en d'altres metodologies: aprenentatge cooperatiu, ABP, projectes, etc.
- Pràctica de la reflexió sobre el que els fem que facin i produeixen.
- Ús de les notícies d'actualitat amb comparació i anàlisi de tendències diverses.
- Diccionaris d'actualitat amb matitzacions de les paraules.
- Observació del llenguatge usat en xarxes socials, missatgeria, etc.
- Anàlisi d'articles concrets.
- Debats i tertúlies per compartir les opinion i reflexions.
- Apertura als seus llenguatges i formes comunicatives.
- Incorporació de noves paraules (RAE i d'altres fonts)
Alguns articles personals que figuren també en documents del Màster:
GONZÁLEZ, E. (2015): El uso de la lengua con las TIC como experiencia de clase en una IE de Catalunya. Universidad del Norte, Colombia.
GONZÁLEZ, E.(2019): L’aprenentatge en digital, segons l’alumnat adolescent. Portal EL DIARI DE L’EDUCACIÓ. Barcelona.
GONZÁLEZ, E. (2018): Enseñar lengua a adolescentes solo con entornos digitales. Revista AIKA, UAB, Barcelona.
GONZÁLEZ, E. (2015): Educar con las noticias de actualidad en la sociedad global. Portal COLOMBIA DIGITAL, Bogotá.
GONZÁLEZ, E. (2004): Educar en comunicación con los periódicos digitales. Revista COMUNICAR, Huelva.
GONZÁLEZ, E. (2017): El telèfon mòbil com a centre de recursos educatius. Portal EL DIARI DE L’EDUCACIÓ, Barcelona.
Es pot consultar en un submenú específic que figura en el menú d'aquesta web.