Les disposicions oficials són unes. Les realitats, els contextos i les circumstàncies solen ser unes altres.
Autoritat: Departament d'Educació. Ajuntaments . Consorcis d'Educació.Centres educatius:
- Normes i instruccions per a l'inici de cada curs.
- Competències bàsiques d'ESO.
- Projecte Educatiu de Centre (PEC).
- Projecte de la Direcció actual.
- Normes d'Organització i Funcionament del Centre (NOFC).
- Normes per sortir del centre durant les classes.
- Projecte Lingüístic de Centre (PLC).
- Pla TAC.
- Carta de compromís educatiu.
- Memòria del darrer curs.
- Competències bàsiques de l'àmbit digital del Departament d'Educació.
- Competència digital docent del professorat de Catalunya.
- Competències digitals dels centre educatiu.
- Tecnologies de la Informació-XTEC.
- El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya
- Àmbit lingüístic d'ESO i criteris d'avaluació.
- Recursos educatius acumulats.
- Competències básiques per àmbits.XTEC.
-Termes bàsics educatius explicats de forma breu.
- Gestió de cada centre.
- Models de classes i de centres.
- Evolucions / involucions.
- Documents.
- Planificacions.
- Avaluacions.
- Control de disciplina.
- Diversitat d'alumnat i atencions.
- Les TIC /TAC.
- Les llengües i les TIC/TAC.
- El respecte de l'edat per a l'ús de xarxes socials i aplicacions (en menors d'edat).
INCORPORACIONS AL CENTRE DES DE FA TEMPS:
1.Llibres i materials en digital.
2.Lectures en digital.
3.Exàmens i experimentacions en format digital.
4.Llenguatges i no sexisme.
5.Diversitat de gènere en alumnat i llengua.
- Què fer quan s'entra per primera vegada en un centre educatiu?
- Descoberta de l'entorn i socialització amb la comunitat educativa.
- Actituds/aptituds..
- TIC/TAC: ús, abús, desús, claus de funcionament.
- Documents.
- Importància de l'aprenentatge formal, no formal i informal.